Ako obísť imobilizér v aute bez použitia počítača

01.07.2016 12:38

V rôznych debatách som si prečítal, že ukradnúť auto je jednoduché: „Zlodej vojde do auta, zapojí počítač, odstráni imobilizér a auto je jeho.“ Je to naozaj také jednoduché, alebo najväčšou prekážkou pre moderného zlodeja bude starý osvedčený zámok volantu.

Potrebuje zlodej ku krádeži moderného auta počítač? Odpoveď je veľmi jednoduchá: nie,  počítač nepotrebuje. Zabezpečovací systém v aute navrhoval pravdepodobne jeden človek a rozmiestnenie komponentov v aute druhý, ktorého funkcia jednotlivých komponentov nezaujíma, lebo on riešil svoj problém a tak vzniklo slabé miesto.

Aj keď automobilky vkladajú mnoho peňazí na zdokonalenie zabezpečovacích systémov,  autá sa stále kradnú. Niekde asi vznikla chyba. Autá sa vyrábajú sériovo a zabezpečovací systém, ktorý si môže zlodej do detailov naštudovať, sa už zabezpečovacím systémom nazvať nedá.

Vrátim sa zase k spomínanému  imobilizéru. Rozmýšľal niekto, kde je ukrytý imobilizér? Je ukrytý priamo v riadiacej jednotke motora. A kde máme riadiacu jednotku motora? Napríklad v niektorých luxusných autách je riadiaca jednotka ukrytá priamo pod kapotou s výborným prístupom.

Myslíte si, že bude zlodej auta odstraňovať imobilizer? Preprogramuje procesor v riadiacej jednotke? Asi nie. Zlodej rozmýšľa logicky a na takéto operácie potrebuje čas, a ten nemá. Načo by nosil notebook s diagnostiku. Načo sa bude hrať v aute s odstránením imobilizéra, alebo prepálením softvéru na riadiacej jednotke.

Stačí, keď k danému autu príde s riadiacou jednotkou aj s kľúčom z takého istého auta, ako ide kradnúť. Potom už len stačí otvoriť auto, otvoriť kapotu, vybrať pôvodnú riadiacu jednotku a nahradiť tou, ktorú si priniesol, ... a auto je jeho! Je pravda, že v niektorých systémoch na niektorých autách je potrebné nastaviť napríklad čísla vstrekov a podobne, ale to je už detail. Pri napojení riadiacej jednotky z auta s rovnakou konfiguráciou je zvyčajne auto pojazdné aj bez týchto nastavení.

Máme rôzne zabezpečovacie systémy. Pomôžu nám? Alebo sú to len vyhodené peniaze? Myslím si, že do určitej miery aj áno,  ak sa nevyrábajú sériovo. Lebo každá sériová vec má svoju slabinu.  Ako aj napríklad imobilizér v aute. Ktorý, keď nefunguje, narobí zákazníkovi hromadu problémov a keď funguje, auto pred zlodejom aj tak neochráni.

V niektorých autách je to premyslené lepšie. V nich, kým sa človek dostane k riadiacej jednotke, trošku ponadáva, ale ani to nie je neprekonateľné. A ktoré značky sa kradnú najviac a najľahšie? Kde majú uložené riadiace jednotky? Je to téma na zamyslenie. Možno ani nie pre bežných spotrebiteľov, ale skôr pre výrobcu automobilov.

Keďže na zabezpečovacie systémy, ktoré sú sériovo vyrábané, sa spoľahnúť nemôžeme, je najlepšie, ak si zabezpečenie auta pred zlodejmi dáme urobiť na zákazku, alebo si ho urobíme sami. Tak pripravíme zlodejovi prekvapenie.

Existuje ešte jedná možnosť, kúpiť si auto, o ktoré zlodeji nemajú záujem.

 

Späť